Через сайт авіакомпанії або лист від перевізника
Зазвичай реєстрація починається за 24 години та закінчується за 40 хвилин до вильоту. Коли авіакомпанія відкриває реєстрацію, вона надсилає повідомлення на пошту. Якщо раптом лист не прийшов, зайдіть на сайт перевізника, знайдіть там розділ «Онлайн‑реєстрація» і дотримуйтесь підказок.
Для реєстрації знадобляться:
- прізвище та ім'я пасажира;
- код бронювання, або PNR — шестизначний код, або номер електронного квитка — вони є в маршрутній квитанції, яка прийшла вам на пошту;
- пошта, яку ви вказали під час купівлі;
- аеропорт вильоту;
- іноді — дата і час вильоту, номер рейсу.
Під час реєстрації ви можете вибрати місце, але зазвичай ця послуга платна. Якщо ви вирішите не купувати місце, система вибере його автоматично.
Посадковий талон
Після онлайн‑реєстрації вам надішлють посадковий талон на пошту. Його потрібно показати в аеропорту перед посадкою.
У деяких авіакомпаніях та аеропортах приймають цифрові посадкові талони. У такому разі посадковий не потрібно видруковувати – достатньо зберегти й показати на телефоні.
Іноді для реєстрації потрібен саме паперовий посадковий. Якщо ви летите без багажу, то на стійку реєстрації йти не потрібно, просто видрукуйте талон у спеціальному автоматі – візуально вони нагадують банкомати. Видрук зі звичайного принтера теж підійде.
Деякі авіакомпанії беруть додаткову плату за реєстрацію пасажирів і видрук талона на стійці реєстрації. Якщо не хочете переплачувати, перед вильотом перевіряйте правила авіакомпаній.
Коли онлайн‑реєстрація недоступна
У деяких випадках зареєструватися онлайн не можна:
- у разі вильоту з деяких аеропортів — знайти інформацію про це можна на сайті авіакомпанії або аеропорту;
- коли дитина віком від 5 до 12 років, а іноді 16, летить у супроводі авіакомпанії;
- якщо летите з твариною.
Чи потрібно друкувати квиток
Якщо коротко, то ні.
Маршрутна квитанція – це електронний квиток, який підтверджує купівлю місця на рейсі, з усіма його деталями: часом, аеропортом вильоту і прильоту, даними пасажира. Квиток приходить на пошту, яку ви вказали в процесі бронювання, протягом 3 годин після оплати.
Показувати маршрутну квитанцію в аеропорту не потрібно. Ваші дані вже є в авіакомпанії, тож для реєстрації на рейс знадобиться тільки паспорт.
Для посадки на рейс потрібен посадковий талон – його можна отримати на стійці реєстрації в аеропорту, в автоматі самореєстрації або під час реєстрації онлайн.
Якщо квиток не прийшов на пошту, перевірте папку «Спам». Якщо і там немає, читайте нашу статтю «Менi не прийшов квиток».